Derfor skal du sende magasinpost til dine kunder

Virksomheder kommunikerer dagligt med deres kunder – enten gennem de sociale medier, gennem chat eller kontaktformularer på hjemmesiden eller måske gennem mails og nyhedsbreve.

Men de digitale kanaler er flygtige og lægger ikke umiddelbart op til lange udrullede tekster og flere siders information. Når man kommunikerer gennem de digitale medier, er det derfor bedst at holde det kort og kontant, ellers springer læseren fra.

Hvis din virksomhed derfor gerne vil give kunden lidt mere end bare den gode historie, kræver det derfor nogle lidt andre metoder. Her kan udsendelse af magasiner, kataloger og medlemsblade være den rette løsning.

Særligt, hvis din virksomhed har brug for at sende mange informationer ud til eksisterende kunder og medlemmer flere gange om året, kan magasiner og medlemsblade sendt med posten være en rigtig god løsning. Magasinpost giver dig nemlig mulighed for at sende informationsrigt materiale ud, som måske ellers ikke ville blive læst gennem hjemmesiden eller andre digitale kanaler.

Fordele ved magasinpost

Magasinpost er i takt med digitaliseringen blevet et mindre brugt fænomen. Det skyldes blandt andet også fremkomsten af de mange e-magasiner, der er blevet utroligt populære, og næsten har gjort de fysiske magasiner overflødige. Men selvom digitaliseringen har overtaget store dele af markedsføringen, kan det stadig betale sig at benytte de mere traditionelle markedsføringsmetoder.

Med magasinpost har du nemlig mulighed for at styrke relationen til dine potentielle eller eksisterende kunder og medlemmer. I modsætning til et e-magasin kan du udsende et magasin eller katalog specifikt til din målgruppe eller dine kunder, og dermed nå ud til lige præcis dem, som du gerne vil nå ud til.

Det er lidt svære med digital markedsføring at nå ud til specifikke brugere, men ved at udsende magasiner og kataloger med posten, kan du nå ud til din ønskede modtager.

Magasinpost er desuden med til at øge din troværdighed hos dine modtager, og kan hjælpe dig med at styrke virksomhedens brand. Samtidig er det også en god service at kunne tilbyde sine kunder og medlemmer et velfunderet og velsammensat magasin.

magasinpost

Gør dig bemærket hos modtageren

Magasiner, kataloger og medlemsblade er et anderledes alternativ til digital markedsføring. Det er en måde for din virksomhed at gøre sig ekstra bemærket på. Det kræver selvfølgelig en indsats, men magasinpost kan hjælpe dig med at adskille din virksomhed fra andre virksomheder, da dine modtagere i højere grad vil huske og lægge mærke til en virksomhed, der skiller sig ud og benytter andre markedsføringsmetoder.

Der er desuden rig mulighed for at personalisere og tilpasse magasinet eller medlemsbladet til den specifikke modtager ved at benytte forskellige indstik. Afhængig af din modtager eller din virksomhed kan du benytte indstik som rabatkuponer, vareprøver, bilag eller personlige breve, der samtidig tilføjer lidt ekstra til magasinet. På den måde føler modtageren, at magasinet, bladet eller kataloget er specifikt adresseret til dem – hvilket det jo i øvrigt også er.

Afhængigt af, hvad du sender til dine modtagere af magasiner, medlemsblade og kataloger med diverse indstik, kan du styrke engagementet hos dine potentielle og eksisterende kunder.

På den måde kan du samtidig skabe grundlag for en større og stærkere kunderelation og skabe grundlag for en øget kundekontakt. Og hvem vil ikke gerne have det?