Drop slankekuren i januar!

Denne artikel indeholder reklamelinks

drop-slankekuren-i-januar-top

Så kom vi ind i det nye år og folk har nydt juleferien og nytårsaften med velbehag.

Men nu er det tilbage til dagligdagen og tanken om sommerferien og den bikiniklare krop, lurer allerede i tankerne, især efter adskillige julemiddage og frokoster.

Hvert år til nytår er det en tradition, at man finder på et nytårsforsæt – og det er især kvinderne der går meget op i det. De fleste får nemlig dårlig samvittighed over alt det usunde mad de har indtaget i løbet af december måned, og derfor skal der gang i slankekure, motion og sund kost.

Dog ses det ofte, at nytårsforsættet ikke holder ret meget længere end en til to måneder, også er man igen tilbage til den gamle livsstil. Det hjælper på kropsfiguren, BMI og energiniveauet, men kun til du falder tilbage til de gamle usunde vaner.

Har du tænkt over, om denne ubalance med vægten overhovedet er sundt for kroppen, at den balance med vægten der kører op og ned, skader kroppen endnu mere end de ekstra kilo, du har taget på i julen?

Mange kvinder søger det hurtige vægttab – den nemme løsning. De vil i form nu og her, men idéen om hvad det gør ved deres kroppen er ikke eksisterende.

Fitnesscentrene boomer i januar

drop-slankekuren-i-januar-1Motionscentrene får mange nye medlemmer, sportsbutikkerne sælger en masse træningstøj og salget af barer, proteinpulver, slankepiller mv. stiger voldsomt i januar måned. Det er en hurtig måde og tabe sig på, så man kan få den krop man ønsker.

En slankekur kan give et hurtigt vægttab, men den kan samtidig ødelægge din krop. Du taber dig hurtigt, men så snart du vender tilbage til de gamle vaner, finder kiloene hurtigt sin plads igen. Ingen kan holde en så ren kost for altid, og derfor går nogle kvinder på kur mange gange i løbet af deres liv.

Mål ikke ud fra det du ser i spejlet, for dit eget syn snyder dig, og du vil sikkert lyve over for dig selv, fordi du ikke er tilfreds med dit udseende. Det er her vi ser anoreksi og bulimi træde frem. Sygdomme der er svære at overvinde, og som kan ødelægge dit liv – da det vil skade din krop.

I stedet for skal du holde styr på dit BMI. Dit BMI viser dig, hvor du ligger i forhold til den størrelse du har, og ud fra det kan du aflæse, om det vil være sundt for dig at tabe dig, tage på eller opbygge flere muskler. Det kan nemlig være ligeså farligt at have for lidt fedt, som det kan at have for meget.

Hvis dit BMI bliver for lavt, så begynder du at tabe dig på dine sunde depoter, så som fx musklerne og dette vil svække din krop, og du vil opnå et værre resultat end ved blot at leve sundt.

For at udregne dit BMI skal du tage din højde i centimeter og dividere med din vægt. Giver det et tal som er højere end 30 – er du overvægtig, og du bør ændre de usunde vaner, og få dig nogle sunde gode vaner i stedet for.

Er du meget muskuløs skal du huske på, at muskler vejer mere end fedt, og dit BMI vil muligvis være højere selvom du ikke er overvægtig.

Overvej en livsstilsændring

drop-slankekuren-i-januar-2Drop januar udbruddet med slankepiller og hurtigt vægttab, og find en mere alternativ og sund løsning for dig nu og fremadrettet.

Ændre dine kostvaner, men gør det til en sund livstil for både din familie og dig. Et vægttab kan tage langtid og det vil være en hård proces, men hvis du skal undgå at gentage dette hvert år, så skal du gøre det på den rigtige måde.

Lad være at sulte dig selv, eller tage diverse slankepiller og pulver. Sørg for at spise varieret og være aktiv med din familie. På denne måde bliver det knapt så surt for dig, idet hele familien er involveret. Et vægttab må ikke være kedeligt, trist og surt – så lad familien deltage. Husk dog, at børn har brug for visse kulhydrater for at vokse ordenligt.

Det tager den tid det tager, men hvis du griber det rigtigt an og lytter til din krop og ikke dine øjne, vil du med tiden få den krop du ønsker, uden nogen skade er sket.

Så drop januar flippet og lav en livsstilændring i stedet for.