Mormorarme og vinkedeller, hvor kommer de fra?

Denne artikel indeholder reklamelinks

Træt af mormorarme og vinkedeller?

Det er et ømt punkt for de fleste kvinder, og mange ønsker dem fjernet. Man kan dog vælge, at leve med dem, gemme dem lidt væk ved hjælp af påklædning, og bare være glad for, at man i det hele taget har arme. Man kan også begynde at træne, og derved håbe at de svinder ind med tiden.
Her kommer et par gode råd til, hvordan du kan kamuflere dine vinkedeller på en fed måde.

Hvor kommer vinkedellen fra?

Er du en af de mange kvinder, som har fået anskaffet sig et par mormorarme også kaldet vinkedeller, og ikke aner hvordan de lige netop er havnet på dig? Vinkedellen kommer, fordi din fedtmasse er for høj, eller fordi din overarm ikke bliver brugt nok, og derved bliver musklerne slappe. Hvis du ikke bruger dine armmuskler ret meget i hverdagen, vil dine triceps blive mindre og mindre, og derved bliver huden omkring den mere slap. Mormorarmen eller slap triceps bliver kaldt vinkedelle, for når du holder armen ud i vandret position, hænger den nedad, og den blafre fra side til side, når du vinker, derfor vinkedelle.

Passende påklædning

For at dække over dine mormorarme, er der et par ting man kan overveje når man køber tøj. Ser mine arme store ud? Slasker de for meget i den her trøje? Og hvordan skjule jeg dem selv bedst?

  • Gå efter toppe eller T-shirts som dækker længere ned end til skuldrene. Korte ærmer er ikke bedre end ingen ærmer. Tvært imod, for med ærmer til skuldrene skæreres dine arme lige der, hvor dine arme er allerbredest. Det får dine mormorarme til at større ud end de er. Hvis du kan lide trøjer med ærmer, så anbefales albuelange- eller helt lange ærmer.
  • Undgår pufærmer, ærmer med elastik og stramme striktrøjer. Disse slags trøjer vil trække opmærksomheden mode dine mormorarme.
  • Det skal ikke være umuligt, at finde noget tøj man kan lide, og som gør dine arme mere elegante at se på. Det er en rigtig god idé, at købe tøj med detaljer omkring armene, som f.eks. blonder, frynser eller blot en anden slags stof eller mønster. Her fjerner man fokus fra selve armen, idet man lægger mærke til tøjet og ikke armen. Du kan også fjerne fokusset helt fra din arm ved, at gøre noget vildt ved din påklædning. Det kan være accessoires en sexet udskæring eller andre lækre detaljer, som fanger øjet på enhver.
  • Din hudfarve har også meget at sige, når vi snakker om opmærksomhed til mormorarmen. Er du meget bleg, ligger man mere mærke til overarmen. Og hvem synes ikke, en glødende lækker hud er pænere end en bleg. En tur i spraytan og vupti.

Det skal lige siges, at det selvfølgelig er mest optimalt, at du køber og bærer det tøj du bedst selv kan lide. Og hvis du en dag står og skal giftes, men tør næsten ikke prøve brudekjoler på grund af dine vinkedeller, så husk på, at du er som du er, og du ser fantastisk ud. Vælg den kjole du synes om, og glem alt om de gode råd.

Få gang i din triceps

Vi drømmer alle sammen om smukke arme, der ikke blafre når vi vinker. Imens vi venter, sker der ikke noget med vores arme lige udover, at musklerne i overarmen bliver mere slap og derved kommer der en større vinkedelle.

Vi er nødt til at tage sagen i egen hånd. Dit valg af tøj, kan skjule armene, men det kan ikke gøre dem mindre. Ved træning kan du forvandle mormorarmene til faste, mere normale, arme. Det sker bare ikke så hurtigt, og man skal virkelig arbejde for det.

Du kan lave mange øvelser, som gør dine arme mere faste. Bl.a. brugen af håndvægte giver en flottere og fastere. Her kommer et par øvelser du kan lave der hjemme, inde og ude eller i fitnesscenteret.

  • Stå med en god afstand mellem fødderne, ca. skulderbredde og bøj lidt i knæende. Brug håndvægte en i hver hånd. Placer hænderne, med underhåndsgreb, på dine lår. Træk skuldrene tilbage mens du strækker ryggen og spænder i maven. Herefter løfter du håndvægtende fra lår og op til skulderhøjde, og ned igen. Gør det ikke for hurtigt, og heller ikke for langsomt. Dette skulle meget gerne stramme i mormorarmene.
  • Næste øvelse finder sted på en stol. Brug en god stabil en. Placer dine hænder på kanten af stolen og bøj i knæene. Du skal herefter sænke numsen mod gulvet, og ryggen er mod stolen. Det vigtigt, at du slapper af i skulderne. Dette gør du flere gange i træk, gerne over 25 gange, og gerne flere gange om ugen.
  • De gode gamle armbøjninger kommer igen frem i lyset, når mormor-vinkedelle armen skal trænes væk. Her virker den brede af slagsen, men udføres på nøjagtig samme måde. Din krop skal være vandret og numsen skal ikke stritte. Sænk kroppen mod gulvet, og lad dine arme gøre arbejdet. Gentag gerne flere gange.