Tips til drømmen om den perfekte hud

Denne artikel indeholder reklamelinks

kampen for en smuk hudMange gør en virkelig stor indsats for, at få en hud der er i balance og ser flot ud hele tiden. Det kan være meget svært, og give store problemer, og det er ikke altid nemt, at finde hoved og hale i de mange hudplejeprodukter. Nogle optager nemt produkterne, mens andre muligvis ikke kan tåle produktet.

Det kan komme i perioder, i en hvis alder eller være et problem hele tiden. Uanset årsag, er ønsket at få en flottere hud.

Læs med her, og få nogle gode skønhedstricks, og lær mere om huden og hvad den kan – det kan blive din vej, til drømmen om den perfekte hud.

Hvordan har du det?

Huden er den største sladderhank der findes. Den afslører alt, og det skyldes den måde kroppen hænger sammen på. Kroppens største organ er huden, og derfor bliver den påvirket af ændringer i dit humør, din søvn og er symptomet på mange sygdomme og lidelser.

Din måde at leve på, kan få konsekvenser for din hud. Det kan være i form af stress, som kommer af mistet overblik, for meget at se til og nedsat evne til at sætte sig selv i første prioritet. Stress kan ses på din udstråling og på dit energi niveau.

Adrenalin, stresshormoner og for lidt søvn, vil få din hud til at reagere, fordi kroppen ikke har det godt. I de fleste stress situationer bliver huden tør og tyndere. Pas på dig selv, og husk at gear ned ind i mellem.

Huden er dit største organ – pas på det

Huden er hele tiden i fare, hvis ikke vi passer på den. Solens lys, luftens forurening og forskellige grader i vejret, samt brugen af forskellige hudplejeprodukter.

Huden skal plejes, men ikke kun udefra i form af cremer og olier. Den har brug for, at du spiser sundt og varieret og at du passer på dig selv. På den måde får huden mulighed for, at holde sig spændstig, frisk og ung i længere tid. Huden er delt op i tre lag – overhuden, læderhuden og underhuden.

I læderhuden bliver der dannet både elastin og kollagen, som sørger for at huden er glat og elastisk. Produktionen af disse to kommer meget naturligt med din alder. Der er dog ting ved din livsstil, der kan fremme processen, så du vil komme til at se ældre ud end du er.

Gode råd – det skal du minimere

aendre dine vanerFørst og fremmest, er der nogle ting du bør skære ned på eller helt undgå. Det gælder f.eks. tilsat sukker og andre usunde fødevare. Disse er især syndere, når det kommer til hudens udseende, fordi de er med til at stresse din hud. De fødevarer, der får tilsat unaturlig sukker er de værste, og i store mængder kan de forudsagde betændelsestilstande i din krop, og endda skade nogle af dine celler.

Junkfood, chips og andre usunde madvarer er dårlige for din hud, da de indeholder frie radikaler. Disse angriber huden, så den bliver grov og der kommer bumser. Skal du stege noget i fedt, så brug mættet olie fx i form af kokosolie.

Endnu en skidt vane, som påvirker din hud, er rygning, alkohol og kaffe. Disse tre ting er med til at ælde din hud, og kan give andre problemer. Alkohol kan udtørre din hud indefra, idet den hiver både vand og fedtstoffer ud af din hud. Det samme sker ved kaffe, idet det er vandrivende og herved bliver alle de giver mineraler i din hud skyllet ud.

Det er store mængder der skal til, men huden kan blive slap og grålig. Ved rygning ses rynker i en tidlig alder, fordi nikotinen stopper de små kar, som giver huden næring. Derved bliver huden slidt, fordi der kommer en meget dårligere blodcirkulation. Husk alt med måde, alle dårlige vaner hænger sammen.

Gode råd – det skal du prioritér

Brug en lækker fugtighedscreme, hvis din hud har behov for mere fugt. Det er rigtig godt, at bruge naturlige produkter, så huden ikke tager skade af eventuelle farlige stoffer, som findes i nogle cremer. Prøv for eksempel den nye hudpleje serie Miqura Care, som er fremstille på silke – som er effektiv og mild ved din hud.

Sørg altid for, at få nogle gode fedtstoffer, som ikke tørrer huden ud. Omega 3 og 6 er især gode for huden, de kommer bl.a. fra koldpressede olier. Du kan bruge olierne i madlavning, men de kan også fås som kosttilskud i pilleform.

Væske er vigtigt, og gerne omkring 1,5- til 2 liter om dagen. Hvis du indtager vanddrivende væsker, må du meget gerne drikke mere, så huden får den fugt den har brug for. Vandet sørger for, at de affaldsstoffer du har i kroppen bliver skyllet ud.

Motion er også med til, at give dig en flot hud, fordi det øger blodcirkulationen i kroppen. Cellerne får, gennem blodet, lige præcis det de har brug for, og kan derved afgive de stoffer de ikke har brug for. Huden bliver mere spændstig, får mere glød og bliver levende at se på.

Til sidst skal du huske at få nok søvn om natten. Det anbefales at voksne sover 8 timer, og det er vigtig at det overholdes – i hvert fald hvis du vil bevare en flot hud. Huden regenerere om natten, og vil du gøre det ekstra godt, skal du masere dit ansigt hver aften. Massage er med til at holde huden ung og frisk. Brug ikke natcreme, det bliver huden mættet af og derved doven.